KLIK BAH PLZ

Tuesday 21 April 2009

ANTARA PAS UMNO:PRESIDEN PAS BERTINDAK BIJAK TARIK BALIK KERAJAAN PERPADUAN

presiden pas dato abd hadi dilihat bertindak bijak kini dengan penarikan balik cadangan beliau tentang kerajaan perpaduan,walaupun beliau masih percaya suatu hari nanti rakyat dan parti politik yang ada akan memikirkannya semula dan akan mendapati ianya baik untuk nagara dan rakyat namun dirasakan bagi beliau ditarik balik buat masa ini adalah lebih baik.



penarikan balik ini terjadi karena umno tidak berani meneruskan cadangan ini karena khawatir akan orang orangnya akan ada yang akan dibicarakan dimahkamah dengan berbagai alasan dan sebab yang akan merugikan umno.

sebelumnya cadangan kerajaan perpaduan ini juga telah mendapat sokongan parti pakatan rakyat seperti dap dan pkr,

ia bertujuan membuang manusia manusia yang bermasalah dalam kepimpinan kerajaan dan juga dalam kepimpinan pakatan rakyat.

dengan rasa kecut yang dimiliki umno karena takut orangnya dibicarakan maka sahlah sudah siapa yang lebih mementingkan rakyat, dan siapa pula yang lebih memilih kelebihan dan kepentingan politik dalam hal menawarkan kebaikan terhadap rakyat yang sebenar.

pas telah menawarkan politik damai demi kepentingan rakyat kebanyakan dan rela kerugian dari segi kepentingan politik begitu juga dengan kepimpinan pakatan rakyat yang lain, sayangnya umno masih mewarisi cara berfikir era penjajahan.

adalah wajar dan bijak bagi presidan pas untuk menarik kembali cdangan tersebut setelah ia tidak pergi kemana, hanya ibarat hidung tak mancung pipi tersorong sorong pua.

kini terserah kepada rakyat untuk menilai siapa yang lebih ikhlas dalam menawarkan perjuang sebenar demi kepentingan rakyat dan negara

No comments:

Post a Comment

Followers

K KLIK OK