KLIK BAH PLZ

Friday 6 February 2009

Pakatan Rakyat wajib teruskan tunjuk perasaan kebangkitan rakyat~malaysiakini

Sejarah pernah membuktikan bahawa apabila satu ketika pejuang di Malaya menentang perlantikan Gabenor Malayan Union dengan memulaukan terus Malayan Union punya adat istiadat. Masih ingat bahawa ketika itu Umno(yang ketika itu hero no-1 rakyat Malaya) berjuang keras tentang Malayan Union buat tunjuk perasaan.

Jangan lupa bahawa perjuangan Umno berjaya mematahkan Malayan Union adalah disebabkan tunjuk perasaan. Jadi saya pohon kepada Pakatan Rakyat supaya bertindak dengan tegas menentang pembentukan kerajaan baru Perak yang secara paksaan ini. Percayalah hanya dengan kebangkitan rakyat bakal membuatkan BN dan Sultan Perak akur kehendak rakyat.

Teruskan supaya menuntut agar Sultan Perak membenarkan pilihanraya negeri Perak diadakan supaya membolehkan rakyat berkuasa mutlak memilih.

Sultan adalah manusia biasa dan baginda bukannya Tuhan mutlak di mana semua cakap baginda hendak didengar. Baginda pun manusia jadi mesti ada buat silap. Sepatutnya Pakatan Rakyat pimpinan saudara Anwar Ibrahim wajib membetulkan baginda supaya memilih jalan yang betul dalam merestui kerajaan yang dipilih secara adil dan saksama.

Dulu Umno malahan Najib sendiri pernah kata bahawa lompat parti ni tidak bermoral, sekarang siapa yang lebih tidak bermoral?

Saya pohon bagi rakyat Perak agar Pakatan Rakyat tidak ikhtiraf langsung kerajaan negeri baru Perak ini. Gulingkan dan gunakan kuasa rakyat untuk jatuhkan BN Perak.

Oleh Ahmad Izham

No comments:

Post a Comment

Followers

K KLIK OK